Med vårt digitala GDPR-verktyg får ni kontroll över ert GDPR-arbete, snabbt och enkelt!










Vi har hjälpt hundratals organisationer inom alla områden och ser fram emot att hjälpa er också! Klicka runt och boka ett demo när ni känner er redo, så berättar vi mer.


Vi hjälper er hela vägen
– onboarding och live-hjälp under hela er resa.
Onboarding (uppstartshjälp)
För att ni ska komma igång på bästa sätt ingår alltid både digital gör-det-själv-onboarding i 5 enkla steg, samt fr. 1 timmes kom-igång-hjälp med jurist, som ni kan använda under det första året. Vi hjälper er igång och rätar ut eventuella frågetecken så att ni blir varma i kläderna med verktyget.
Dokumentdatabas
Vi publicerar klargöranden, checklistor och vägledningar från tillsynsmyndigheter, EDPB och vårt egna material. Lätt tillgängligt via ert inlogg. Samt annat matnyttigt för att hålla er uppdaterade och underlätta ert GDPR-arbete.

Rapporter till registrerade
Ni plockar enkelt ut rapporter som ni kan kommunicera till de ni har uppgifter om, vid frågor eller begäran.


Leverantörer och partners
Ni kan registrera och hantera era personuppgiftsbiträden och andra personuppgiftsansvariga som ni antingen för över personuppgifter till eller är gemensamt personuppgiftsansvariga med. Detta har stor betydelse för vem av er som ansvarar för de olika delarna i GDPR och för vad som förväntas av er. Men oroa er inte, som vanligt får ni gott stöd på vägen inne i verktyget.


Organisatoriska och tekniska säkerhetsåtgärder
Ni får hjälp med att redovisa och hantera vem som behandlar och har tillgång till uppgifter internt och redogöra för hur personuppgifter flödar inom och mellan system.

Mallar och standardinmatningar
Ta hjälp av våra inmatningsmallar och standardbehandlingar för att spara tid och för att få hjälp på vägen.

Incidenthantering
Dokumentera era personuppgiftsincidenter – internt och externt – med hjälp av våra frågeformulär.
Tilläggsmoduler
Stöd för konsekvensbedömningar
Nu kan ni bedöma om krav på DPIA föreligger samt genomföra och dokumentera era konsekvensbedömningar direkt i GDPR Hero.
Ni får en god överblick över konsekvensbedömningens olika moment och hjälp i varje del. Registrera risker och redogör för riskminimerande åtgärder, överväganden och beslut.
Ha all dokumentation samlad och skapa kopplingar mellan planerad personuppgiftsbehandling och konsekvensbedömning.
*Tips: Osäker på om en konsekvensbedömning behövs? Ta hjälp av vår pre-DPIA (ingår)!
Vi erbjuder även paket för ert löpande GDPR-arbete
Välj bland våra populära stödpaket eller kontakta oss för ett skräddarsytt upplägg.
Skapa trygghet och undvik misstag med vår digitala GDPR-kurs
Kom igång i egen takt med vår smidiga och pedagogiska e-learning! 1,5h inspelat material och testfrågor längs vägen, som hjälper er att få en praktisk och korrekt approach till GDPR genom kunskap som går att omsätta i praktiken. Läs mer här!
Annie Nyblom, kommunikationsansvarig Catena AB
Kerstin Gustavsson, Marknadsföringsansvarig, Kunskapspartner i Lund
Gunnel Smedstad, VD, MBT Skor (Funktionella Skor i Sverige AB)

GDPR Hero gör jobbet
Regelefterlevnad
Checklistor

Vill ni testa vårt GDPR-verktyg?
Ni kan i lugn och ro utforska funktionaliteter och testa själva. Vi erbjuder 30 dagars ångerrätt – så är ni inte nöjda kan ni enkelt säga upp tjänsten.
Vad avses med ett register över behandlingar?
Vilka krav ställs på registret?
Vanliga frågor om register över behandlingar (”registerföring”)
Behöver vi ett registerföringsverktyg?
Kravet på register
I artikel 30 GDPR finns ett uttryckligt krav på att organisationer ska föra register över sina personuppgiftsbehandlingar. Praktiskt taget alla företag och verksamheter omfattas av kravet på att föra ett sådant s.k. Artikel 30-register.
Registret ska upprättas skriftligen och vara tillgängligt i elektroniskt format. Det är omfattande uppgifter som ska dokumenteras och löpande hållas uppdaterade. Registret ska bland annat innehålla uppgifter om ändamålen med behandlingen, en beskrivning av de kategorier av registrerade och personuppgifter som behandlas och kategorier av mottagare till vilka uppgifterna lämnas ut.
Varför välja GDPR Hero?
Vi har stor erfarenhet av att hjälpa organisationer med att implementera dataskyddsprocesser och uprätta registerförteckningar. För att göra det på ett smidigt och effektivt sätt skapade vi GDPR Hero som hjälper er att dokumentera samtliga uppgifter som är nödvändiga för att fullgöra skyldigheten och se till att uppgifterna löpande hålls uppdaterade.
Vi ställer höga krav på att vår tjänst ska underlätta GDPR-arbetet!
Kan vi importera vår befintliga registerförteckning?
Rätt till utdrag från registerförteckningen
Tillsynsmyndigheten kan begära tillgång till registret
Visa på efterlevnad
Incidenthantering
Fler fördelar med vårt digitala registerföringsverktyg

Loggning av era behandlingar
Vi håller er uppdaterade

Det kostar inte mer om ni är fler
Enkelt för alla medarbetare
Systemet är byggt för att användas

Vi vill ha nöjda kunder.
Ni kan i lugn och ro testa vårt GDPR-verktyg i 30 dagar.
Våra paket för GDPR-stöd med GDPR Hero App
Tilläggstjänster – när du vill ha extra stöd
Vi erbjuder en rad tjänster som ger er ett lyft i dataskyddsarbetet – oavsett om ni är nya inom GDPR eller vill fördjupa ert arbete.
✅ Inmatningsstöd – vi hjälper er att komma igång
✅ Granskning av era personuppgiftsbehandlingar
✅ Utbildningar – anpassade efter era behov
✅ Kom-igång-paket – för en smidig start
✅ GDPR-bollplank – ställ frågor när de dyker upp
✅ Externt dataskyddsombud (DPO as a Service)
✅ Granskning av personuppgiftsbiträdesavtal (PUB-avtal)
✅ Upprättande av personuppgiftspolicy
Läs mer om våra övriga tjänster här!
